Clasele secolului 21

De la fizic la digital

Inteligenţa informaţională este un curent care implică folosirea, înţelegerea şi discriminarea conştientă a mediilor digitale. Acesta este direct legat de abilitatea de a face cercetare, de vreme ce acum toate sursele de date digitale sau digitalizate servesc drept resurse primare de cercetare.

De la standarde la obiceiuri

Transferul de la standarde pur academice la obiceiuri de gândire critică susţine învăţarea personalizată de tip secolul XXI printr-un transfer deja început de la instituţie la cel ce învaţă.

De la necesitate la joc

Autonomia în învăţare este aproape sigur fundamentul principal al procesului de învăţare în viitor. A nu da posibilitatea tinerilor să “se joace” cu informaţia, platformele digitale, şi ideile este să ignori accesul, instrumentele, şi pattern-urile vieţii de secol XXI.

De la şcoli la comunităţi

Deşi este tentant pentru cei ce învaţă să se conecteze la idei exotice în locaţii exotice, experienţele autentice de învăţare le permite celor ce învaţă să îşi direcţioneze autonom schimbarea personală în schimbare socială; acest lucru începe la scară mică, acasă, dinspre comunităţile mici.

De la reacţie la interacţiune

Gamificarea (Game-Based Learning) agregă puterea simulărilor de învăţare, gaming-ul social, imersia emoţională, şi inteligenţa digitală pentru a produce un efect clar de auto-actualizare, transparenţă şi participare din partea celui ce învaţă.

De la izolare la conectivitate

Prin mediile sociale, învăţarea mobilă, blended learning sau alte experienţe de învăţare inerent conectate, este posibil să negociem potenţialul interdependenţei. Aceasta se întâmplă prin cunoaşterea “crowdsourced”, vizual prin discriminare, şi pe termen lung, prin comunităţile digitale.

De la privat la transparenţă

O consecinţă naturală interacţiunii cu mediile sociale şi digitale, transparenţa este opusul tipului de şcolarizare tradiţional, închis, acolo unde pereţii clasei sunt groşi şi experţii locali şi politicile lor guvernează, judecă, şi proceseză totul.

The 21st century classroom