Întrebări frecvente

Questfield (grădiniţă şi şcoală) funcţionează în condiţii de deplină legalitate, elevii putând fi transferaţi sau având posibilitatea de a-şi continua studiile în oricare altă instituţie de învăţământ (grădiniţă sau şcoală, de stat sau particulară) care funcţionează legal în sistemul de învăţământ românesc.

Grădiniţa Questfield este o grădiniţă cu predare în limba engleză unde se implementează un curriculum britanic. Educatorii de la grupe sunt români, buni vorbitori de engleză, dar copiii fac ore şi cu profesori vorbitori nativi de engleză. Filozofia educaţională se bazează pe “structured play” ceea ce înseamnă că toate activitătile se desfăşoară din punctul de vedere al copiiilor ca o joacă; este însă vorba de o joacă structurată, educatorul organizând clasa şi selectând activităţile astfel încât cei mici să atingă obiectivele educaţionale într-un mod motivant şi plăcut.

●      Formular de înscriere completat;
●      Copie după certificatul de naștere al copilului/copiilor
●      Copie după cărțile de identitate ale ambilor părinți (pașapoarte, pentru cetățeni străini)
●      Fișă medicală completată și aviz epidemiologic de la medicul de familie
●      Copie carnet vaccinări.

Copiii sunt acceptați cu începere de la 1 an și 2 luni. Folosim o metodă specială de acomodare care asigură succesul integrării copiilor de vârste fragede.

Pentru un mai bun circuit grădiniță-acasă, vă rugăm să pregătiți un rucsac personal al fiecărui copil, care trebuie să circule zilnic între grădiniță și casă, conținând cel puțin:

●      Un schimb de haine care trebuie verificat în fiecare zi;
●      Pamperși, șervețele umede (dacă este cazul);
●      Cremă de plajă și pălăriuțe pe timp de vară;
●      Mănuși și echipament de schi pe timp de iarnă.
●      Rucsacul nu trebuie să conțină un prosop personal, deoarece, din motive de igienă, folosim prosoape de hârtie, care se aruncă.

La intrarea în grădiniță, copilul va trebui să aibă papuci/pantofi de interior cu numele lui pe ei. În fiecare luni, copiii cu program prelungit au nevoie de pijama. Toate aceste obiecte vor pleca vineri acasă la spălat.

Din când în când, se mai întâmplă și accidente. Copiii au tendința să se implice foarte mult în ceea ce fac și lasă mersul la toaletă până în ultima clipă. Nu facem mare caz din asta, doar îi asigurăm că accidente de genul acesta se pot întâmpla și le dăm o explicație vizavi de cum se poate remedia această situație: “Altă dată, poate ar trebui să venim mai devreme ca să evităm acest lucru.” Un lucru important este însă să aibă cel puțin un schimb de lucruri în săculeț pentru a putea fi schimbat. (În caz de diaree, copilul trebuie ținut acasă încă 48 de ore de la revenirea completă, pentru că un copil poate încă purta virusul chiar dacă nu are o simptomatologie clară).

Nevoile emoționale ale unui copil sunt la fel de importante ca orice altă arie de dezvoltare. Vom încerca să-l liniștim și să-l calmăm aducându-i aproape obiectele, lucrurile sau mesajele familiare fiecărui copil. Fiți siguri că dacă acest lucru nu se întamplă, vă vom contacta la numărul de telefon pentru situații de urgență.

Copiii pot avea diferite abordări privind acomodarea. Educatorii grădiniței, cu ani de experiență în acest domeniu, se vor ocupa de micuț, fie că plecați în timp ce copilul este preocupat de ceva, fie că îi spuneți ferm ‘La revedere, ne vedem la ora X’. În ambele cazuri, însă, este foarte important să vă țineți promisiunea de a reveni la timp, pentru că 5 minute este un timp mult prea lung pentru un copil în proces de acomodare. Dacă un copil nu poate fi liniștit, calmat sau interesat de activităţile oferite, vă vom suna de îndată la numărul menţionat de dumneavoastră pentru urgențe.

La începutul fiecărui an, se vor trimite acasă obiectivele grupei de vârstă respective, pe diferite arii de dezvoltare. Educatoarea va trimite, de asemenea, săptămânal, informații atât despre cartea săptămânii, cât și despre activitățile aferente împărțite pe arii de experienţă, activități ce pot fi reluate acasă.

Părintele poate lua legătura cu școala telefonic sau pe email cu profesorii, secretariat, sau oricare din reprezentanţii diferitelor departamente. Regăsiţi mai jos câteva din canalele de informare pentru părinţi:

●      Comunicare directă cu profesorul la telefon sau prin email la sfârșitul activităților curriculare (după 2 PM).
●      Bilet săptămânal către părinți care introduce cartea și activitățile sătămânii.
●      Evaluări bi-anuale (februarie și iunie) cu explicații detaliate pentru fiecare arie de dezvoltare.
●      Newsletters prezentând ultimele noutăți și evenimente din școală.
●      Chestionare trimise părinților.
●      Cont de facebook
●      Media Server/ platformă virtuală unde puteți găsi atât biletele săptămânale către părinți cât și poze cu diferitele activități din săptămâna respectivă; username-ul și parola sunt transmise prin intermediul profesorilor de la clasă.
●      Comunicare constantă prin email sau sms cu informații despre diferitele activități curente.

Suntem o grădiniță care crede că experiențele senzoriale de orice tip aduc un aport esențial în procesul de dezvoltare al oricărui copil; folosim zilnic diferite tipuri de lipici și culori, copiii se joacă cu diferite materiale și substanțe de diferite texturi și consistențe. Copiii poartă șorțulețe în timpul acestor activități, dar asta nu înseamnă însă că nu își vor păta hainele. De aceea, ar fi indicat să vă îmbrăcați copilul cât mai practic, astfel încât să se poată bucura din plin de toată această gamă de activități.

În formularul de înscriere, vi se va cere să lăsați un număr în caz de urgențe, în plus față de alte numere de contact. Dacă copilul dumneavoastră se îmbolnăvește, el va fi mai întâi consultat de medicul grădiniței, după care, dacă este necesar, vă vom contacta la numărul pentru urgențe pentru a veni după copil, la grădiniță. În funcție de afecțiune, este posibil ca copilul să fie ținut acasă pe toată perioada de convalescență. Această responsabilitate parentală este vitală pentru funcționarea normală a unei grădinițe.

În perioada de acomodare, un copil poate aduce o jucărie “de alinare”, care să îl ajute pe tot acest parcurs. În general, descurajăm copiii care vor să aducă jucării, bijuterii sau diferite alte obiecte la grădiniță, pentru că acestea se pot pierde sau deteriora.

Restricțiile la mâncare, precum și diferitele alergii vor fi notate în fișa medicală completată de medic și transmise mai departe întregului personal al grădiniței. Astfel, se va putea sorta sau înlocui mâncarea primită de la compania de catering. Meniul săptămânal este cunoscut dinainte pentru săptămâna în curs, astfel încât părintele îl poata studia și anunța schimbarea necesară.

Procesul de renunțare la scutece ține de o anume independență a copilului pe care acesta o va căpăta cu timpul. Grădinița acceptă acest lucru, considerând procesul parte integrantă a ariei de dezvoltare personală, socială și emoțională. Recomandăm, însă, o comunicare și o atitudine consecventă a părinților, esențiale în tot acest proces.

Procesul de acomodare depinde în egală măsură atât de atitudinea copilului, cât și a părintelui, acesta fiind foarte diferit de la un copil la altul. Recomandările privind acest lucru pot fi făcute doar de profesorul de la clasă după câteva zile de observare.

Educatorii ţin un caiet de observații în care își notează în mod constant constatările și sugestiile în legătură cu fiecare copil. Pe baza acestor observații se întocmesc evaluările semestriale, care ajung la părinți. Când oferă feedback unui copil, educatorii sunt atenți să nu-și exprime remarcile ca pe o serie de critici negative, care să ducă la îngrădirea creativității. Educatorii de la grădinița Questfield le oferă copiilor șansa să experimenteze și să-și găsească propriile soluții la anumite probleme.

Una din metodele de disciplinare este momentul numit “time out” – moment în care copilul în cauză poate discuta fie cu educatorul sau cu directorul în legătură cu “incidentul” respectiv – nu într-un loc anume, nu cu o persoană anume, spre a nu asocia persoana sau locul cu unul de pedeapsă.

Transportul copiilor este atât un serviciu oferit de Questfield prin busul Traffic Renault pus la dispoziţie, cât şi un serviciu ce poate fi externalizat unei firme de transport specializate, dacă este cazul. Costurile sunt stabilite în funcție de distanță, număr de curse, varianta grup / individual, domiciliu / punct fix.