Procedura de adaptare

Știm și credem că fiecare copil este diferit și are nevoi specifice. De aceea, vrem să îi cunoaștem încă de la început și să îi lăsăm pe ei să descopere pas cu pas cum va arăta călătoria alături de noi. Le lăsăm spațiul să aleagă, încă de la început. Noi putem doar să demonstrăm că le înțelegem nevoile și că alături de noi, pot deveni proprii lor eroi.

Procedura de adaptare pentru 2-3 și 3-4 ani

Înainte de a începe grădinița, vă rugăm să vorbiți des cu copilul în legătură cu ceea ce urmează să se întâmple. Încurajați-l să vină cu o atitudine pozitivă la grădiniță (dacă dumneavoastră, ca și părinte, vă simțiți agitat/îngrijorat/neliniștit, această stare se poate reflecta asupra copilului). Vă rugăm vorbiți cu profesorii despre cea mai bună strategie de adaptare la rutina grădiniței – fiecare copil este diferit.

Părinții nu ar trebui să intre în clasă dar, în cazul în care acest lucru se întâmplă, este necesar să-și limiteze timpul petrecut acolo. Prezența unui părinte poate fi perturbatoare pentru ceilalți copii și poate face mai dificilă separarea de propriul copil. Asigurați-vă întotdeauna copilul că vă veți întoarce. Pentru unii copii, prima separare de familie poate fi traumatizantă. Copiii mici nu pot  conceptualiza certitudinea faptului că părinții lor se vor întoarce. Astfel, este esențial ca primii pași făcuți în sistemul educațional să fie făcuți cu grijă.

PROCEDURA

30 de minute

În prima zi de grădiniță, părinții vor aduce copilul la ora stabilită, vor sta pentru maxim 10 minute și vor lăsa copilul în clasă timp de 30 de minute. Dacă totul va fi în regulă:

1 oră

În următoarea zi, părinții vor aduce copilul la ora stabilită și îl vor lăsa în clasă pentru o oră. Dacă în prima zi copilul a fost foarte neliniștit, acesta va sta din nou pentru 30 de minute.

2 ore – prima săptămână

În cea de-a treia zi, copilul ar trebui adus în clasă la ora indicată și lăsat cu profesorii. În prima săptămână, copilul ar trebui să stea 2 ore în fiecare zi, dar acest program variază de la copil la copil având în vedere că fiecare copil are propria personalitate. Profesorii vor oferi îndrumare în legătură cu ceea ce ar trebui să facă fiecare copil, având în vedere vasta lor experiență în acomodarea copiilor.

Prezența regulată este esențială pentru a ajuta la acomodarea copiilor. După orice absență, este normal pentru copii să regreseze câțiva pași.

Procedura de adaptare pentru copiii începând cu 4 ani

Înainte de a începe grădinița, vă rugăm să vorbiți des cu copilul în legătură cu ceea ce se va întâmpla. Copiii care urmează să înceapă grădinița ar trebui să vină împreună cu părinții să se familiarizeze dinainte cu clasa, activitățile și să întâlnească profesorii și personalul relevant.

Fiecare copil merită un început pozitiv al educației lor și ar trebui să părăsească clasa dorindu-și să se întoarcă.

Dacă veți alege  programul lung  pentru copilul dumneavoastră, vă rugăm lăsați copilul pe un program scurt în prima săptămână pentru a se putea acomoda mai ușor sub supravegherea profesorului. Dacă un copil nu se adaptează, atunci se va aplica procedura de acomodare de la 2-3 si 3-4 ani.