Irina Halaida - Questfield

Irina Halaida

Irina Halaida
Profesor invăţământ primar

Pe parcursul celor peste 15 ani de experiență în domeniul educației private, am avut ocazia de a lucra cu o mare varietate de grupe de vârstă, începând cu 3 până la 15 ani. În ciuda unor mari provocări întâmpinate la momentul respectiv, aceste etape diferite m-au determinat să creez și să dezvolt abilități potrivite nevoilor specifice elevilor mei. Acum, când privesc înapoi, aflu că fiecare situație a adus ceva diferit în experiența mea de predare, precum și în experiența mea de viață: predarea limbii engleze într-o școală-internat, precum și faptul că am locuit efectiv acolo m-au făcut să înțeleg că procesul de predare este ceva ce nu se oprește atunci când ora s-a încheiat. A fost cel mai bun mediu unde chiar eu am fost expusă în mod egal învățării, predării sau supervizării. A fost cel mai potrivit loc pentru a începe să înțeleg că „Sarcina educatorului modern nu este să croiască drum prin junglă ci să irige deșerturi” (C.S. Lewis). Ulterior, în calitate de supraveghetor unu-la-unu, am devenit un bun cunoscător al nevoilor speciale pe care unii elevi le pot avea din punct de vedere comportamental, emoțional, senzitiv cât și din punctul de vedere al dificultăților de învățare. Astfel, obiectivul meu a fost să creez mediul potrivit în care să poată fi atins potențialul academic maxim al elevului.

Un cuvânt-cheie ce ar putea să-mi definească profilul profesional este „diversitate”, având șansa să capăt experiență în diferite tipuri de sisteme școlare și stiluri de predare, diferite vârste ale elevilor și istoricul diferit al acestora. În toate acestea, unicul și singurul ingredient, prezent în orice tip de metodă, pentru orice fel de circumstanță, este dragostea. Nido R. Qubein spune pe scurt astfel: „Dragostea este cea mai pozitivă forță de pe Pământ și fiecare dintre noi o poate cultiva”. Este „coloana vertebrală” pe care orice informație se va sedimenta sigur, dovedind că predarea nu a deservit doar unui semestru sau trecerii unui examen, ci celei mai interesante și provocatoare experiențe: viața însăși.